Om “content” te wees

To be content:  to experience peaceful happiness

Ek leen nou hierdie woord uit die Engelse taal uit, want ek kry nie die Afrikaanse woord wat dit so rég beskryf nie.

Wat is peaceful happiness?  Dit is nie net om gelukkig te wees nie.  Nee, dit is daardie amper ontwykende volmaakte vrede in ons gemoed waarna ons so smag.

Ek dink die enigste tyd wat die mens werklik ten volle gelukkig is, is daardie oomblik wanneer hulle jou (nadat jy gillend die harde, koue werklikheid van die lewe betree het) teen ‘n sagte, warm bors sit en jou  mamma-mens jou vreugdevol-tranerig verwelkom.  Dan is jy ten volle content.  Dan is jy seker jy het gearriveer.

Van daar af loop dinge redelik afdraende.  Jy moet skreeuend aankondig as jy honger of dors is of sommer net aandag soek.  Jy moet met stampe en stote leer loop en praat, en jou tantrums mooi uitwerk op die regte tyd om te kry wat jy wil hê.  As jy hulle nie reg time nie, kry jy ‘n pak slae.  So jy moet vinnig leer hoe om mense so te kry dat hulle alles in hulle vermoë doen om jou ten alle koste gelukkig te hou.

In jou tienerjare is dit eers erg.  Nou raak die lewe éérs vol stampe en stote.  Want nou moet jy probeer om vir almal te oortuig dat jy reg is en beter weet as hulle.  En weereens moet jy jou tantrums mooi uitwerk, want pa gee nie meer pak slae nie, maar as jy jou deur toeslaan, word dit eenvoudig afgeskroef.  En omdat jy oortuig is dat jy reg was, is die woord ‘jammer’ nie in jou woordeskat nie.  So jou geluk is nou in die onregverdige grootmense se hande en dit maak dat jou lewe meestal suck.

Van daar af loop die lewe ‘n onbekende pad.  Opdraendes, afdraendes, draaie, reguit paaie, vreugde, hartseer en jy beweeg in ‘n rondomtalie van emosies, van volkome geluk tot neerdrukkende depressie.  Al wat jy doen is om in hierdie maalstroom te probeer om kop bo water te hou en sin te maak van die lewe. Jy probeer daardie smagting na die altyd-ontwykende volkome tevredenheid vul met allerhande mense en dinge, en tog vind jy dat jy dit net-net buite jou bereik bly.

En eendag, op ‘n dag (vir my was dit so iewers hier van my 40ste verjaarsdag af), is dit asof die aarde stadiger begin draai en daar perspektief begin intree.

Skielik besef jy ‘n paar dinge:

  • Die lewe is opdraendes, afdraendes, hartseer, vreugde, ellende, geluk.  Niks wat jy doen kan dit verander nie.
  • Die lewe skuld jou niks, al het jy tot nou toe so gedink.  Geluk is wérklik in jou eie hande.  As mens terugkyk, sien jy dat dit wat jou die meeste ongelukkig gemaak het, meestal eintlik maar die gevolg van jou eie keuses was.
  • Geen mense, geld, werk of omstandighede kan jou geluk bepaal nie.  As jy in die eerste plek nie besluit het om gelukkig te wees in jou huidige omstandighede nie, gaan jy nooit gelukkig wees nie.

Want ware contentment, kom nie uit enige iets wat op aarde te vinde is nie. Die mag om hierdie tipe vrede te ervaar, lê aan die einde van die dag in jouself in jou eie besluit om ten spyte van alles, content te wees. Dis eintlik so eenvoudig soos dit.  En dis jammer dat mens so ‘n lang pad van die lewe moet stap om tot by hierdie gevolgtrekking te kom!  En ongelukkig is daar so baie mense wat gedurende hulle leeftyd nooit eers tot hierdie gevolgtrekking kom nie.

So, wat is contentment?

  • Dit is om ten volle tevrede te wees met wie ek is.  Nie wat ander van my dink of hoe ek in ‘n spieël met nuwe klere en skoene en ‘n haarstyl lyk nie.
  • Dit is die ewigheids-besef dat ek is presies waar ek moet wees.  Dat God Sy droom vir my lewe tot volmaaktheid bring,  juis hier waar ek nou in my omstandighede is.
  • Dit is om rugstig-tevrede te wees met wat ek het.  ‘n Dak oor my kop, kos, ‘n salaris, ‘n man, kinders, familie, vriende.  En ek nie meer smag na meer, beter, mooier nie.
  • Dis om ‘n wonderwerk te sien vir wat dit is.  Nie ‘n massiewe water-in-wyn wonderwerk nie, maar ‘n vergete R20 in my broeksak wanneer die einde van die maand net nie wil aanbreek nie.
  • Dis om oor te gee en te glo dat dinge sal uitwerk.  Want snaaks genoeg, as mens die wiel los, het die lewe die manier om jou te bring net waar jy moet wees, selfs al was jy nie die bestuurder nie.

Ek dink contentment is ‘n eindbestemming na ‘n lewe vol moeilike vrae.  Want sodra jy hierdie mag ontdek het binne-in jouself, vind jy dat dit blywend is, selfs in die slegste en moeilikste omstandighede. En kan jy werklik oorwinning behaal oor enige situasie sonder om dit wat jy is, daarvoor in te boet.

Ek wens dit toe vir almal, want dit maak hierdie ou lewe van ons net soveel makliker …

 

6 thoughts on “Om “content” te wees

    • Ja, dit is waar. Mooi gesê. Die woordeboek sê tevredenheid, maar soos jy sê, dis meer as net bloot tevrede wees, dit gaan oor tevredenheid wat alle verstand te bowe gaan. En veral ondanks en ten spyte van.

Lewer kommentaar

